Η ζωφόρος έχει υποστεί φθορές τόσο από τη φύση όσο και από τον άνθρωπο στα 2.500 χρόνια της ιστορίας της! Σεισμός, παγετός, ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μερικοί μόνο από τους παράγοντες της φύσης που έχουν προκαλέσει φθορές στα μνημεία ενώ πυρκαγιές, πόλεμοι και βανδαλισμοί οφείλονται στον άνθρωπο.
The frieze has been damaged both by the forces of nature as well as by human activities during its 2,500 years of history! Earthquakes, frost, air pollution are only some environmental factors that have caused damage to the monuments, while fire, wars and vandalisms are due to man.
Στις περιοχές, που δεν έρχονται σε επαφή με το νερό της βροχής, τα σωματίδια της ατμόσφαιρας επικάθονται στο μάρμαρο και σε συνδυασμό με άλλους περιβαλλοντικούς παράγοντες προκαλούν αλλοίωση του χρώματος και σχηματισμό μαύρης κρούστας.
In areas protected from rainwater, atmospheric particles settle on the marble and, in combination with other environmental factors, cause discoloration and the formation of a black crust.
Τα γλυπτά μεταφέρθηκαν στο Μουσείο Ακρόπολης για να προστατευθούν από τη φθορά που προκαλούν οι δυνάμεις της φύσης.
The sculptures were transferred to the Acropolis Museum to protect them from the forces of nature.
Στο Μουσείο Ακρόπολης βλέπουμε γύψινα αντίγραφα της ζωφόρου γιατί τα πρωτότυπα γλυπτά βρίσκονται κατά το μεγαλύτερο μέρος τους στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου.
In the Acropolis Museum we see some plaster copies of the frieze blocks because most of the original sculptures are in the British Museum in London.
Οι συντηρητές, για να αφαιρέσουν τα ακατάλληλα συνδετικά υλικά, χρησιμοποιούν εργαλεία λιθοξοϊκής και εργαλεία σαν αυτά που χρησιμοποιούν σήμερα οι οδοντίατροι.
In order to remove improper joining materials, the conservators use stoneworking tools and tools similar to those used by the dentists.
Οι συντηρητές πρώτα πρέπει να καθαρίσουν τις ρωγμές από διάφορους μικροοργανισμούς και σωματίδια που έχουν εισχωρήσει μέσα σ’ αυτές και στη συνέχεια τις σφραγίζουν.
Conservators must first clean the cracks from various microorganisms and particles that have entered in them and then seal them.
Η συγκόλληση των κομματιών της ζωφόρου στους λίθους στους οποίους ανήκουν γίνεται με ειδικά συνδετικά υλικά που δεν είναι βλαπτικά για το μάρμαρο.
The broken pieces of the frieze are joined to the blocks they belong to, with special materials that are not harmful to the marble.
Οι επεμβάσεις συντήρησης στα μνημεία περιλαμβάνουν πολλές εργασίες, που διακρίνονται σε τρία κύρια στάδια: τη στερέωση της επιφάνειας, την απομάκρυνση των παραγόντων που προκαλούν φθορά και την αποκατάσταση. Μία από τις εργασίες στο δεύτερο στάδιο είναι και η αφαίρεση των μεταλλικών καρφιών από παλαιότερες επεμβάσεις.
The conservation program consists of a range of works that may be divided in three main stages: the consolidation of the surface, the removal of the causes of deterioration and the restoration. One of the works in the second stage is the removal of the metal nails from previous interventions.
Ένα πρωτότυπο σύστημα λέιζερ που έχει τη δυνατότητα να εκπέμπει μεμονωμένα ή ταυτόχρονα στην υπέρυθρη και στην υπεριώδη ακτινοβολία έχει χρησιμοποιηθεί κατά τον καθαρισμό της επιφάνειας του μαρμάρου από τη μαύρη κρούστα.
An original laser system that can work on two wavelengths, individually or simultaneously, has been used in cleaning the surface of marble from the black crust.
Η ζωφόρος όπως και άλλα γλυπτά του ναού ήταν αρχικά διακοσμημένα με ζωηρά χρώματα. Το φόντο της ήταν μάλλον γαλάζιο και οι ανάγλυφες μορφές της πολύχρωμες.
The frieze, as also other sculptures of the temple, was originally decorated with vivid colors. The background was probably blue and the reliefs colorful.