Προετοιμασία
Σύμφωνα με τους περισσότερους ερευνητές στη δυτική ζωφόρο εικονίζεται η προετοιμασία της πομπής των Παναθηναίων που γινόταν στον Κεραμεικό.
Στα άκρα της δυτικής πλευράς εικονίζονται δύο επόπτες και ανάμεσά τους σκηνές με ιππείς και άλογα σε διάφορες στάσεις. Η πομπή κινείται από τα δεξιά προς τα αριστερά.
Στα άκρα της δυτικής πλευράς εικονίζονται δύο επόπτες και ανάμεσά τους σκηνές με ιππείς και άλογα σε διάφορες στάσεις. Η πομπή κινείται από τα δεξιά προς τα αριστερά.
Χαρακτηριστικές είναι τρεις παρόμοιες μορφές όρθιες, με χλαμύδα, που κατά διαστήματα δημιουργούν κάθετους άξονες.
Χαρακτηριστικές είναι τρεις παρόμοιες μορφές όρθιες, με χλαμύδα, που κατά διαστήματα δημιουργούν κάθετους άξονες.
Χαρακτηριστικές είναι τρεις παρόμοιες μορφές όρθιες, με χλαμύδα, που κατά διαστήματα δημιουργούν κάθετους άξονες.
Δύο ιππείς δένουν τα σανδάλια τους.
Δύο ιππείς δένουν τα σανδάλια τους.
Kάποιοι περνούν τα ηνία στα άλογα…
Kάποιοι περνούν τα ηνία στα άλογα…
κάποιοι συζητούν.
Κάποια άλογα είναι σταματημένα…
κάποια ξεκινούν…
κάποια καλπάζουν.
Δύο ιππείς προσπαθούν να δαμάσουν το άλογό τους που έχει στραφεί ανάποδα στην πομπή.
Ξεχωρίζει ένας κήρυκας που το άλογό του έχει χαμηλωμένο το κεφάλι, ανάμεσα στα πόδια του, σε στάση μοναδική σε όλη τη ζωφόρο.
Στο κέντρο κυριαρχεί η μορφή ενός άλλου ιππέα που προσπαθεί να δαμάσει το άλογο του. Eίναι ο μόνος λίθος της ζωφόρου όπου εικονίζονται ένας άνθρωπος και ένα άλογο και έχει θεωρηθεί ως έργο του ίδιου του Φειδία.
Υπάρχει μεγάλη ποικιλία στην ενδυμασία των ιππέων. Άλλοι ιππεύουν σχεδόν γυμνοί…
άλλοι φορούν χιτωνίσκο και χλαμύδα…
μερικοί χιτωνίσκο, θώρακα και κράνος.
Δύο γενειοφόροι ιππείς με ίδια ενδυμασία, εξωμίδα και χλαμύδα, μπότες και αλωπεκή στο κεφάλι, ξεχωρίζουν και έχουν θεωρηθεί ως οι δύο ίππαρχοι.
Δύο γενειοφόροι ιππείς με ίδια ενδυμασία, εξωμίδα και χλαμύδα, μπότες και αλωπεκή στο κεφάλι, ξεχωρίζουν και έχουν θεωρηθεί ως οι δύο ίππαρχοι.